tisdag 8 september 2009

Mera förkylning

Hej alla

Nu har man själv åkt på denna förkylning, i lördags blev jag krasslig, ont i halsen o snorig, inte kul men det är bara gilla läget, man blir ju lite orolig att man ska få svininfluensan, nu verkar det som det Bara är en vanlig förkylning, men inte är det nå roligt, jag gillar inte att inte vara på topp, när man blir krasslig har man inte då så mycket som måste göras....

Vi åker ju till Norge på torsdag så det är lite fix innan, jag har kammat o badat o klippt hund, varit till Boden med Caiza, hon ska vara hos uppfödaren när vi åker bort, tvättat kläder o städat undan, Peter o Eva från Göteborg kommer imorrn med tåget, dom ska åka med oss, Tobbe vill inte följa med så han ska vara med Familjen Carlsson det tycker han ska bli kul, sen ska ju Ulla vara hos nån som vill passa henne annars får hon följa med, min bror kanske ska ha hon.

I går efter våran prommis så baka T och K scones, jättegoda blev dom så vi tog en kvälls fika med dom nybakta sconsen, vi hade även gått förbi konsum och hyrt en film som vi skulle se, då ringde telefonen och det var mormor som hade ramlat och brytit armen så det var bara att rycka ut och hjälpa hon upp, hon hade ramlat i tv rummet och där blev hon liggandes, sen hade hon kravlat sig till sovrummet för där hade hon ju naturligtvis telefonen, så hon var ganska öm när vi kom hon hade legat en timme på golvet, tänk så fort en olycka kan hända, nu är hon i Sunderbyn för hon fick operera för båda benen i armen var av, har inte hört nå än så jag hoppas ända att det har gått bra ,men hon är ju inte så ung längre så allt blir ju jobbigt för hon.

I kväll har vi hundträff så det blir skoj men jag har inte Caiza o gå med så jag får väl ta Ulla, det går nog bra.

Okej detta var dagens inlägg, ha en bra kväll så hörs vi...../ Sussi

Inga kommentarer: