måndag 9 mars 2009

Tillökning


Vi har fått tillökning i familjen, en bichon havanais valp på 10 veckor, hur söt som helst.

I lördags ringde Ingela(uppfödaren) och undra om jag inte kunde tänka mig att ta tjejen som hon hade kvar, jag skulle vänta på nästa kull men okej jag beslöt att hämta henne, ibland måste man vara spontan, hon heter Caiza och det går mycket bra här, hon har gnällt lite men annars går allt bra än, man blir ju lite fjollig, det är nästan värre än att ha småbarn, småbarn ligger ju där man her dom första tiden men en valp är inte still när man vill.

Majken har fått åka till svägerskan Pia så att hon får lite egen tid, hon är van att vara där och så har Pia fått en promenad kompis, Pia har även börjat med cambride, så jag håller tummarna att det hjälper henne att gå ner i vikt.

Ulla tycker att vi kan lämna tillbaka den lilla för nu får ju hon inte vara minst, hon blir lite sur på hon ibland, men det ordnar sig efter ett tag bara dom får lära känna varann.


Fredan efter jobbet åkte jag o vovvs till Sara och hade en riktig hunddag, vi surra ,åt och hade mycket trevligt, vovvs busa och blev trötta, åkte inte hem förrän ca 22.00 det blir så när man har trevligt.


Söndan var en lugn dag så att valpen fick känna av att här är hemma, Kenth åkte och hjälpte Patrik lägga golv i Treacys butik, sen följda han deras son Kevin på gympan, han gillar Kenth.

Efter gympan fich Kevin följa med oss och äta Pizza, han skötte sig bra och duktig på att äta var han, sen åkte vi hem med han och då visa vi våran snygging för Treacy.


Jo farmor och willy är här i stugan så dom var förbi en sväng på lördag kväll.

Jag ska leverera ett par yktor till Eva i Göteborg som hon har beställt av mig från Åsa på Blommor o Ting, men det måste ju packeteras så att dom inte går sönder.

Sen i veckan ska vi få hem soffan, oj jag längtar.


Nu ska jag ta soffläge och mysa med Caiza en stund....


Vi hörs Kram Sussi 20.08


1 kommentar:

Handplockat sa...

Men grattis till
tillökningen
Caiza var hur snygg och skön som helst
gud va kul
känner igen mej i det där när den gamla tycker att man ska lämna tillbaka den lilla
franzon har ju nu mera förlikat sig med att nova bor hos oss och nu tvättar han tom henne

blir det en till nu i nästa kull med???

sköt om Er snyggingar
vi drunknar i jobb men snart är det vår hurra...

P&K