onsdag 5 augusti 2009

Händelser

Hej alla

Nu var det ett tag sen jag blogga men jag har haft lite data problem.

Vi har hunnit göra en del roliga saker, jag har ju börjat jobba men är ledig vissa dagar, k har sin sista semester vecka.

Torsdag förra veckan var vi till Brage och Ullas stuga i Arvidsträsk och oj så fint läge med sjön utanför huset, vi surra fika och åkte flotta och fiska, fiske lyckan var liten men Tobbe njöt ialla fall, k åkte en typ av vatten båt bakom deras båt typ vatten skidor men den såg ut som en gummibåt, det var roligt enligt k, jag o Tobbe prova inte vi är lite fega, men trevligt hade vi.

Sen på kvällen bar det av på Lule kalaset med Tobbe ock farmor o Willy följde, där åkte dom lite karusell o sen kolla vi läget en sväng, det var mycket folk på stan denna kväll, sen tog vi en fika innan vi begav oss hemåt.
Jag glömde kameran så jag kan inte visa nån bild från stugan, typiskt.

Lördag var vi bjudna på 40 års kalas i öjebyn, där bjöds det på god mat o trevligt sällskap och lite ord lekar, vi stanna inte så sent eftersom vi hadde t hemma, när vi åkte hem så insåg vi att nu börjar det bli mörkt igen, nu får vi tända ljus o mysa.

Söndan var det varmt ute så vi tog en prommis, sen fick Tobbe en lysande ide, vi åker till storforsen ock grillar o äter, så de gjorde vi, Rebecka o Nicke o Oskar o Robin följde, barnen bada o vi mös i värmen, sen åt vi o då kom det en regn skur men det brydde vi oss inte om ,vi njöt av maten istället, ibland behövs det inte hända så stora saker för en enkel sak som att åka till forsen kan vara nog så trevligt och avkopplande...

I veckan har jag jobbat mån o tisdag så vi har inte gjort så mycket, K åker till revy sm i morrn o kommer inte hem förrän lördag, jag ska kamma hund o bada för vi ska på utställning på söndag.

Om det är bra väder så ska jag o tobbe njuta av solen vi har haft en bra vecka hittils med varmt o sol, det gillar jag..

Jo ikväll har jag o blom Åsa hälsat på Treacy o hennes hundvalpar, dom är så söta.

Ha en bra fortsättning på veckan vi hörs/ Sussi 00:17

Inga kommentarer: