onsdag 2 december 2009

December

Hejsan

Nu har vi kommit till julmånaden, jul stjärnorna är uppsatta o lite pynt är framme, det är så fint med lite rött i hemmet.

Skyltsöndag har det varit och vi fick inge snö men kallt blev det, man är ju lite ovan med kyla när det har varit så mycket slask väder o varmt, jag jobbade med kenth på PT vi hade en rebus o så bjöd vi på glögg, peppekakor o skumtomtar, vi hade många besökare som ville värma sig med lite glögg.

Nu denna vecka kom det lite snö o vitt blev det, så mysigt.

Tobbe har tagit influensa sprutan men inte jag ännu, ska försöka bättra mig, men jag föll bort när kommun anställda skulle ta den så jag får fixa det själv.

I år blir våran jul klapp från kommun ett jul bord, förr fick vi ett present kort och det ville jag hällre ha än maten , jag gillar inte att äta för mycket julmat före julafton, men nu är det bara äta o se glad ut.Kommun måste ju spara... typiskt att vi alltid blir drabbad.

Har varit hos frissan idag o fixat lite frisyr, bättre blev det, men jag skulle vilja ha mer o tjockare hår, det är alltid nåt man stör sig på men man får vara nöjd över det man har.

Kram o sov gott/ Sussi 22.35

Inga kommentarer: