tisdag 24 februari 2009

Lite av varje

Hej

Nu var det länge sen jag skrev nåt på bloggen, så nu ska jag skärpa mig.

Förra veckan hade vi ju kallt ända till fredan, sen släppte kylan och man kunde äntligen sticka ut näsan, och ta en prommis.


Vi får våran nya soffa vecka 12, kul , men jag fick en sån känsla att jag ville inte ha en tygsoffa, men efter många tankar och funderingar så blir det bra alla fall, jag har ju lite städ noja och det är lätt att torka av en skinn soffa än en tyg, men nu måste jag skärpa mig.


På lördan var Tobbe o Kenth på Kanis och åkte skidor, jag åkte inte men var där och titta.Sen på eftermiddan baka vi semlor, jag assistera, vi gjorde lite annorlunda semlor, 2 vanliga, 2 med blåbär/jordgubb, 2 med lemon curd, dom blev supergoda, vi laga även mat och bjöd Traecy och Partik, vi surra om hundar och allt mellan himmel o jord mest hund,vi hade jättetrevligt.


På söndan tog vi en promenad till Tom, sen hem och fixa till sig lite för vi skulle åka till Boden och titta på havanis valpar, vi är jättesugna på en renrasig Havanis valp, det gick jättebra och valparna var såååå söta men vi väntar tills nästa kull, dom föds vecka 13 det blir spännande.


I dag har jag varit ledig och då passa jag på att städa lådorna i köket, det blir dammigt även där, sen en prommis och sen laga mat till Tobbe som har innebandy träning, medans han träna hälsa jag på Åsa på affären och surra en stund, efter träningen ville Tobbe åka till Kanis så då skjutsa jag han dit, ska hämta han 20,30,

Vi ska åka förbi Traecy på salongen och se hennes tapeter, så kul att hon ska öppna eget, jag kommer vara en kund till hon.


Nu ska jag åka och hämta killen så ha en bra kväll så hörs vi /Sussi



Inga kommentarer: