onsdag 4 februari 2009

Matlagning



Hejsan svejsan




I måndags började Kenth en thai matlagningskurs och när han kom hem på kvällen var han super nöjd, det här är precis vad han var ute efter, dom fick lära sig från grunden, han har gått en annan matlagnings kurs och den var inte bra, där fick dom inte lära sig från början utan när dom kom hade kurs ledaren redan förberett en massa.


Kenth är utbildad kock och tycker om att laga mat, så jag har tur för det är inte min starka sida, jag tycker inte det är roligt och jag har aldrig lärt mig riktigt, därimot är det roligt att äta det som lagas,jag gillar mat.


Vi brukar ha middagar med våra vänner och det uppskattas, det blir en massa surr och skratt, det behövs inte så mycket så har man trevligt, en god middag och bra vänner så har man så kul som man gör det.


Nu ser jag frammemot avslutnings middag från kursen, det ska bli intressant.




Ha de bra / Sussi


21:23


Inga kommentarer: