måndag 8 mars 2010

Måndag

Hejsa svejsan


Nu är sportlovet slut, det börja ju inte så bra med snöstorm och kallt, men sen kom värmen och Solen, det var riktigt härligt ute, Kenth har haft semester så han och Tobias har varit i Kåbban en dag och Kanis dom andra dagarna, jag har jobbat men när jag vart ledig så tog jag en prommis med hundarna till kanis.


Kenths bror Peter och dottern Frida har varit här, dom har bott i Tvärån med farmor, så nu kan Frida åka slalom , hon tyckte det var kul och hon blev duktigare och duktigare men då man är på topp är det dags att åka hem, typiskt en vecka går fort när man har kul.


Igår när jag skulle gå till Kanis vricka jag foten och ramla,, ajj ajj jag trodde foten gick av, men jag låg på gatan en stund och svor, sen ställde jag mig upp och kunde gå hyvs bra, okej foten är inte av, men ledbandet fick sig en rejäl smäll, senare gick det sämre då hade jag problem att gå,, oj oj ont som bara den och att inte kunna gå ordenligt, lite synd om mig är det,, tur att Tobbe hjälpte mig, Kenth var i storforsen, kom hem på söndag kväll, det är jobbigt att göra sig illa, men men det ska väl bli bättre, men jobba kan jag inte, typiskt..


Oj vad hände,, medans jag har suttit här och skrivit så var det klar blå himmel och sol, nu blev det grått och snö kom det,, ja detta väder, nu har vi plusgrader så nu tinar det och rasar från taket,, man blir rädd när det dundrar ner, vovvs tror att det kommer nån och skäller.


Jag skulle ha varit till Ingela och kollat på valpisarna men det får jag skjuta på, jag kan ju inte köra bil nu, men jag längtar att snusa på dom.


Vi hörs.. Ha en bra vecka// Sussi 11.08

Inga kommentarer: