måndag 12 januari 2009


Hej

I går söndag hade jag en lugn hemmadag, Kenth for och jobba på storforsen, jag pyssla på hemma, hängde tvätt och renbadda i sängarna mm. Sen tog jag en promenad, jätteskönt.När jag satte mig framför datorn o kolla mailen hade jag fått från Maria,Ullas uppfödare och hon skrev att Ulla hade fått 6 syskon,pojkar,man blir lite sugen på en till, men vi ska ju inte ha pojkar, men blir dom lika fina som Ulla så är det svårt att inte bli sugen på en till. ja dessa hundar.....


Nu ska ni få ett recept på Kladdkaka i micron, den blir supergod


2 Ägg

3 dl socker

2 dl mjöl

1 msk vaniljsocker

4-5 msk kakao

150 gr smält smör

Blanda först ägg och socker, sen häller ni i det andra,sist det smälta smöret.

Smörj formen innan ni häller i den.

4-7 minuter i micron.

Jag använder en paj form när jag gör den och cirka 5 min i micron.


prova er fram en snabb desser om man får oväntat främmande.


Nu är det läggdags, jobbar dag imorron.


Sov gott/ Sussi 22:41

1 kommentar:

Traecy sa...

Wow bruden...den kladdkakan ska jag prova.
Vi kan ju höras om håret.
Kramiz Trace