söndag 4 januari 2009


Tjingeling


Jag har jobbat idag också,sen när jag kom hem såg jag tv en stund.Jag har blivit snorig och täppt i näsan och det är ju super jobbigt, men det är bara att bita ihop, det finns värre saker i livet.


Nu ska jag berätta om vårat intresse... Hundar....

Jag har hållt på med hundar sen jag var 11 år och det är kul men jobbigt ibland, Kenth har även ett hundintresse, jag och Kenth har varit tillsammans i 20 år och vi skaffade hund tillsammans, det blev lite olika raser.

När jag fyllde 23 fick jag en blandrasvalp av Kenth i present och hon börja jag träna lydnad med, jätteroligt och Kenth utbilda sig till hundinstruktör, sen hade vi kuser och hundträffar rätt ofta, vi fick även våran första pojke Tom i december-90 och han föjde med överallt.Våran andra pojk Tobias föddes nov -97.

1991 kom vi i kontakt med Minette som har Portugisisk vattenhund och då blev jag såld på rasen, köpte en hund och har haft rasen sen dess, dom är snäll lättlärd och mysiga, jag ställer ut på hundutställning vilket är jätteroligt, även om det inte går bra alla gånger.

Sommaren 2008 köpte vi en blandras mellan 75%bichon havanais och 25%pudel, vi vill prova en minre ras,hon är supermysig och heter Ulla, så nu har vi en portis Majken och blandisen Ulla.Nu är vi inte lika aktiva på kurser och träffar men vi håller oss och hundarna aktiva ändå.Tänk hundarna är alltid glada när man kommer hem....


Nu är det läggdags.. så sov gott / Sussi



Inga kommentarer: